Permohonan ini dibuka kepada kanak-kanak yang lahir pada 2 Januari 2011 sehingga 1 Januari 2012. Ibu bapa atau penjaga boleh mendapatkan borang permohonan di pejabat mulai 15 April hingga 31 Julai 2016. (Waktu pejabat)

Dokumen yg perlu disertakan bersama borang permohonan.
1. Salinan sijil kelahiran kanak- kanak/sijil anak angkat.
2. Salinan kad pengenalan IBU Dan Bapa/penjaga.
3. Salinan Slip gaji/akuan pendapatan Ibu DAN Bapa/penjaga.
5. Sampul surat beralamat sendiri dan bersetem 80 sen.
6. Bukti alamat kediaman – bil air/elektrik/telefon dll atas nama IBU/Bapa/penjaga.

Hanya permohonan yang lengkap dengan lampiran sahaja yg akan diproses.
Semua lampiran perlu disahkan oleh majikan/penghulu/ketua kampung.

Waktu pejabat
8.00 pagi – 4.30 petang

Rehat
Isnin- Khamis 1.00-2.00 pm
Jumaat. 12.30-2.45 pm
Harap maklum, terima kasih

Majlis Perasmian Frogland

Previous article

Kempen Minum Air Peringkat Sekolah

Next article

You may also like

Loading Facebook Comments ...

22 comments

  1. saya nak tanya, macam mana jika ibu bapa tiada slip gaji?

    1. Salam,
      Kita kene dapatkan borang pengakuan pengesahan pendapatan tahunan dari sekolah.
      Kita isikan maklumat gaji (dari perkerjaan sendiri/bisnes) dan kene dapatkan pengesahan pihak-pihak rasmi yang diterima

      1. Assalam, nak tanya dah keluar ke maklum balas penerimaan kemasukan ke pra sekolah, sbb sy masih blm terima apa2 maklum balas drpd pihak sekolah. Tq

  2. assalamualaikum saya nak tanya anak saya lahir pada tahun 2011.sekrang boleh lagi ke saya nak daftar anak saya.

  3. Macam mana nak tahu borang diterima atau tidak ya…

  4. Saya nk brtanye jika anak sy lahir pd tahun 2010..adakah dye masih boleh daftar di prasekolah pd tahun 2017..sbb anak sy masih belum bercakap..dia bukan mcm kanak2 biasa..

  5. Salam Tuan/Puan. Bila keputusan kemasukan ke pra sekolah 2017 akan keluar? Terima kasih.

  6. assalamualaikum,
    bagaimana saya boleh mendapat tahu sama ada permohonan anak saya di terima masuk ke pra sekolah yg di daftarkan?

    Terima khaseh

  7. anak saya lahir 17/1/2011 sekarang dia disek swata bolehkan saya masuk dia lebih awal ke tahun satu pada 2017

  8. assalamualaikum,bagaimana saya boleh mendapat tahu sama ada permohonan anak saya di terima masuk ke pra sekolah yg di daftarkan?Terima khaseh

  9. anak saya lahir 09/3/2011 so macam mana saya nk buat pendaftaran untuk masukkn ank ke prasekolah sebab taun depan ank saya umur 6tahun

  10. Akummm….sya nk tnya ada kekosongan lagi tak kekosongan untk pra sekolah di kawasan cenderawasih@ bukit setongkol…sy y berkerja xda masa nk pgi buat pndaftaran

  11. Slam… Sy mpunyai anak pompuan yg lahir pd 04.04.2012 sy ingin mendaftarkn dia untuk sesi PraSekolah 2017.sy seorg ibu tunggal/ balu.. Ingin mendaftarkn anak d skolah rendah/kbgsaan juga sekolah rndah agama sekitar jln sultan ismail, jln ipoh,jln pahang serta laluan jln gombak/setapak.kuala lumpur. Masih boleh k sy daftarkn anak sy untuk PraSekolah 2017 nti..?

  12. Sy mpunyai anak pompuan lahir pd 2017. Sy ingin daftarkn anak untuk sesi Prasekolah 2017 sekitar KL. Masih boleh lgi ke… untuk daftar prasekolah 2017 tu, online pun ade ke… TQ

  13. Saya nak tanya andai terlewat daftar bagaimana?

  14. masih boleh daftar lg ke skrg ni….sy trlepas pandang psal register anak skolah

  15. Sya nk tau..boleh tak ank saya dhntr ke pra sek 2017.. saya x daftar lgi..

  16. Salam saye nak tanye kalo saye mohon praskolah untuk ank saye tahun dpan (2018)boleh daftar tahun 2017 tak sebb nye saye blm daftar kan anak saye yang berusia 4 tahun 2 bulan. Daftar untuk praskolah.

  17. Anak sy lahir 2011..skrg masi bole dftar lg ka…bole gtau prasekolah mn yg masi ada kosong..tq

  18. Bagaimana nak daftar melalui online

    1. Saya tak daham mana untuk borang online terus.yg ada dowload shaja

  19. Nvm mana cars back gentleman permohonan scars online

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *